måndag 1 november 2010

S*Nightmist Sailor Girl


Jag är verkligen besatt av namnen på mina kattungar, jag kan ligga vaken på nätterna och fundera på teman till kullar och har massor av nedskrivna namnförslag på temakullar i kalendrar, anteckningsböcker och i sparade dokument överallt på datorn. ..när sen kattungarna kommer så tar det alltid ett par dagar innan rätt namn hamnar på rätt kattunge - och när det gäller mina namn och mina kattungar så faller det alltid plötsligt på plats. "Det brukar ge sig på ett par dagar", sa jag och ja, exakt 2 dagar senare så visste jag!

Nu var det exakt samma procedur som med förra kullen, jag har förberett en massa namnförslag men när sen kattungen kommer ut så känns det inte riktigt rätt och efter att ha provat, tänkt, funderat, ropat på hjälp, fått massor med bra förslag..så bara mitt i alla tänds en liten glödlampa och jag vet exakt vad kattungen ska heta.

Det må vara en superlöjlig detalj i det stora hela, det är ju inte ofta kattungen heter sitt "söndagsnamn" eller ens har ett smeknamn som påminner om det - men för mig känns det inte rätt förrän det plötsligt känns rätt! Så blev denna kattunge plötsligt en Sailor Girl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar