söndag 12 juni 2011

Jippie!

Äntligen löper Daysi! Jag räknade just i almanackan och det har gått hela 12 veckor sen hon löpte sist, det är alltså nästan 3 månaders väntan!


Hon skulle egentligen inte få paras nu eftersom en honkatt, enligt SVERAKs regler, inte får ha fler än 3 kullar inom en 24 månaders period. Men Daysi struntade fullständigt i det och löpte och löpte och löpte efter att Semlan flyttat i januari. Till sist började både hon och jag bli lite less, så jag skrev till regelkommitén och begärde dispens - fick den beviljad - och nästan på exakt på dagen som jag fick dispensen i mailboxen så slutade Daysi löpa! Allt enligt Murphys lag såklart.
Jag hade inte anmält henne till Skellefteås utställning eftersom jag var helt säker på att hon skulle vara dräktig vid det laget, men såklart så hade hon inte ens löpt. Surt sa räven om Grand Int Titeln som hon kunde ha tagit bara jag hade anmält henne!

Men..nu äntligen löper hon! Så på tisdag åker vi ner till Sundsvall där hon ska få träffa den otroligt snygga marblehanen Encore Reign o Fire "Sammie". Åh vad jag hoppas att hon blir dräktig. Åh vad jag hoppas att hon äntligen kan plutta ut en liten snökattunge. Åh vad jag hoppas att den sista Daysi-kullen är det jag väntat på. (Må Murphy och hans lag ha åkt på semester och stanna där tills i vinter).


Alla katter har hängt på balkongen i helgen när det varit så sjukt varmt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar