torsdag 18 augusti 2011

♥ kittens ♥

3 små hanar blev det! två svartspottade och en svartmarble!

Första gången jag har blivit fotodokumenterad när jag hänger över bolådan :)

Rocky är nere i bolådan och hälsar de små välkomna till världen. Rocky och Daysi är verkligen bästisar i vått och torrt så hon accepterar Rocky närsomhelst, hursomhelst och varsomhelst när hon har kattungar och han är så otroligt snäll mot de små så mitt uppfödarhjärta går nästan sönder! ♥

Nuförtiden när man har liten bärbar dator med mobilt bredband kan man även liverapportera under födseln till andra nyfikna kattuppfödare :)  (man kan även låna kattpuffens innerdyna som sittkudde. efter 15 timmar på sovrumsgolvet är kroppen ganska mörbultad!)

3 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med kattunger!:) Kjempeherlige bilder av den lykkelige kattemamma og hennes små!:) Ønsker deg en kjempefin fredag, og en riktig god og fin helg!:)

    SvaraRadera
  2. Hej

    Jag funderar lite på er låda. Är det något som ni köpt eller snickrat själva?
    Mvh Ida

    SvaraRadera
  3. Hej Ida!

    Det är en IKEA-hallmöbel som heter HOL som jag använder utan lock samt att jag sågat upp ett hål i ena kortsidan så att mammakatt enkelt kan hoppa in och ut.

    Den stora varianten av HOL (som jag har) har tyvärr utgått ur IKEAs sortiment och kvar finns bara den lilla varianten av HOL. Dock tror jag att även den kan fungera bra som bolåda om man inte har en stor honkatt förstås :)

    SvaraRadera