lördag 3 september 2011

Åh vad jag önskar mig bra dagsljus!

Nu står jag inför samma problem som jag alltid har när jag får "höstkullar" - det dåliga dagsljuset!! Det är stört omöjligt att fånga kattungarna på foto som gör dem rättvisa. Antingen tar blixten udden av alla deras härliga färger och kontraster (och jag vill heller inte fota med blixt när de just har öppnat ögonen) eller så blir det bara murriga och suddiga och röda foton av alltihopa.¨

Så fort vi får blå himmel och bra dagsljus igen så kommer det nya bilder på småttingarna som nu har börjat traska runt i bolådan och småbrottas med varandra och lite smått tvättar sig själva.

När företaget har införskaffat en ny bra kamera för produktfoto får jag låna hem den en vända, prova fota kattungarna och se om det är någon skillnad motför mina mobilkamera kontra digitalkameran!
Firefly
Familjen campar i en liten puff medan det är filtbyte i bolådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar