söndag 22 januari 2012

Saker man kan få i huvet som kattupfödare..

Ja förutom alla bra idéer och planer och funderingar man ständigt får i huvet som kattuppfödare så kan det även dimpa ner en tand från klarblå himmel!


Katterna gör ett tandbyte när de är ungefär 4-5 månader, jag har knappt märkt av det på mina tidigare katter förutom att jag ibland hittat nån tand på golvet. Men Draken och Flugan byter just nu tänder med buller och bång! Draken har mycket kli i munnen och biter och sliter i handdukar och fleecefiltar så det rentutav blir små blodfläckar efter att han varit framme..och igår när jag i godan ro satt vid datorn så lät det "plonk" på mitt huvud när Flugan vaknade till och ruskade på sig uppe på skrivbordshyllen..det var en liten kindtand som seglare rakt ner i huvet på mig :)


Förutom tandbytartider så bjuder jag på ett dagsfärskt foto på fina fröken Norrsken! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar