söndag 29 augusti 2010

Välkommen lilla Norrsken!

I tisdags var jag en sväng till Sundsvall och lämnade Daysi på parning med vår engelska hane Snow Motion, jag passade samtidigt på att hämta hem vår lilla snökaramell som vi väntat på!!

S*Leopardette's Norrsken
kommer till oss med nya linjer för oss från Australien på mammas sida och med vår Snow Motions engelska påbrå på pappans sida. Hon är minkmarble precis som sin far och som rolig kuriosa är hon och hennes två kullsyskon födda på hennes pappas ettårsdag :).

Hon har en liten lek-skada i örontoppen så någon utställningsstjärna blir hon inte, men som avelshona tror jag att hon kommer att bidra med många fina kvalitéer om hon fortsätter att utvecklas bra och det viktigaste för avelsprogrammet är ju hälsan, temperament och en fin typ så om det blir nån utställningskarriär eller inte spelar ju en otroligt liten roll i sammanhanget!
Norrsken har varit störst i kullen och har redan nu en bra tyngd i kroppen och jag tror hon får ett fint huvud med en bra haka. Hennes mönster och färgsättning är riktigt fin och jag håller tummarna att hon ska växa på sig till en riktigt fin-fin tjej!

Norrsken har flyttat in hos sina fodervärdar tillsammans med katten Göran.
Tack Sara och Erik för att ni öppnat ert hem för ett litet yrväder!

Fotona på Norrsken är lånade av Sara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar